22 Nisan 2007 Pazar

Pomakça Hayvan İsimleri

=A=

At-----Kon
Arı----Chela
Ayı---Mechka

=B=

Balık------Riba
Baykuş ---Kukuvitsa
Böcek-----Babulka

=D=

Deve----Kamila
Domuz----Svin

=E=

Eşek---Magare

=F=

Fare---Mishka

=G=

Güvercin---Gılıp

=H=

Horoz---Petel.....
Hindi----Puyka/Pıyka

=İ=

İnek---Krava....

=K=

Karayılan----Smok
Karga-------Garvan
Kartal-------Gerak
Karınca-----Maravia
Katır--------Mule
Kaz---------Gızka
Keçi--------Koza
Kedi--------Kote(Kotka)
Keklik------Yarabista
Kelebek-----Peperuga/Peperuda
Kırlangıç----Lastyuvichka
Kumru—----Guguchka
Kuş---------Pile
Kurbağa----Jabe
Kurt--------Vılık
Kuzu-------Yagne
Koyun------Oftse-a
Köpek------Kuche(Kuchka-d-)

=L=

Leylek---Shtrıkel

=O=

Oğlak---Yare

=Ö=

Öküz----Vol
Ördek---Patka/Yurdechka

=S=

Saksağan—Sfraka
Sansar-----Belka

=T=

Tavşan----Zayek
Tilki-------Lesitsa

=Y=

Yarasa---Prilık/Prilep
Yılan-----Zmiya

Not; Eklemek isteyenler lütfen yazsın.Dilimize sahip çıkalım.

7 yorum:

şeyma dedi ki...

kaplumbağ = jelva
geyik = yelen
tavuk = kakoşka
civciv = pile

Pomak dedi ki...

Güzel katkılarını içinteşekkürler şeyma.

soalzi dedi ki...

ben aslan pomagım yani annem babam pomak pomakca bilmiyorum aklıma takılan kelimeleri buradan bakıyorum emekleriniz için teşekürler pomak kardeşlerim

pomakiso dedi ki...

kertenkele =guster
tırtıl = gasenısa
çil = yarabısa
bıldırcın = patpadak
manda =bıvulısa
sülük = pıevısa
solucan = glısta

pomakiso dedi ki...

kirpi = taralej
sivsinek = komar
eşekarısı = osi
arı = koşer
şimdilik bu kadar devamı gelecek

yeliz dedi ki...

bizde pomak iz ve annemler hala pomakca konusuyorlar. ben anliyorum fakat konusurken cok zorlaniyorum. Emekleriniz icin cok tesekkur ederim, kelimeleri boyle gormek cok iyi oluyor. umarim devami gelir...

Unknown dedi ki...

Orumcek = pavjuna